söndag 17 augusti 2008

Bröllop igen...Min kära syster & hennes Patrik!

Igår den 16 augusti var det dax för nästa bröllop, denna gången var det min egna, enda underbara syster! Kändes lite konstigt eftersom Patrik ALDRIG skulle gifta sig, så jag fick en liten chock när beskedet kom...Jag fick veta det för ungefär två månader sedan, men deras föräldrar fick inget veta förrän strax efter. Vi skulle gå ut och äta för att fira deras 10års jubileum, trodde iallafall dom. Men när vi träffades för att skåla med champange blev det en underbar överraskning för alla!

Jag och Andreas var tidigt hos Helena och Patrik eftersom jag skulle sminka henne och sätta upp håret och allt annat man ska fixa med innan. Hon blev nöjd med resultatet som tur var, och även brudbuketten fick jag äran att göra. Jättekul!
Dom valde att gifta sig i rådhuset, och sen bar det av till någon sjö i Mölnlycke för att fota...och vidare till resturangen. Vi åt på Tvåkanten, hur fint och gott som helst. Till förrätt blev det räkor med bröd och aioli. Till varmrätt kalvfilé, potatiskaka och rödvinsås med god roccolasallad. Sist men inte minst en underbar mörkchokladtårta med krusbärskompott. Så mumsigt!

Dagen var underbart lyckad! Lite bilder måste visas....









Inga kommentarer: