söndag 10 januari 2010

Dop!

Så nu var dopet avklarat! Jag är helt färdig, har precis lagt Nova men det var jag som somnade i varje sång jag sjung :)

Idag hade vi alltså dop för lilla Vilda Maja Kerstin, i Nols kyrka kl 13.00. Det var visst en väldigt liten kyrka men ack så mysigt det blev ändå. Vi sjung lite fina psalmer och så sjung Josefine, min kära kusin, låtarna "Det gåtfulla folket" och "Underbarn"....hua, så vackert det var, jag fick hålla mig för att inte börja böla. Visste att hon var duktig, men inte SÅ duktig! Tusen tack för det!
Pluttan skötte sig utmärkt i kyrkan, och blev lite grinig när prästen skvätte vatten på huvudet men vem hade inte blivit det, hehe. Nova skötte sig också väldigt bra!

Efteråt gick vi ner en trappa, där hade vi dukat fint till alla 50 som skulle komma + alla barn. Vi var några stycken vill säga. Men det hela tycker jag gick bra, med mycket hjälp av mamma och pappa, syster och några flera!!

Vilda fick otroligt mycket fina presenter som hon tackar för. Tack alla som kom och gjorde Vildas dop såhär bra!

Nu ska jag lata mig på soffan, om lillstrumpan tillåter det....

Kramar Malin

2 kommentarer:

helle sa...

tycker det är dags med lite bilder från dopet nu oxå =). Puss puss

Novas Lilla Värld sa...

Jajaja, jag vet att jag inte e snabbast ;) puss på dig