onsdag 25 april 2012

Störtsköna kids

Vilda är helt makalös på att få mig att skratta om och om igen. Nu för tiden går hon ofta runt i sina solbrillor, gärna uppochner på, och Skrållans mössa som Wawa stickat. Hon ville inte vara med på kort idag men jag var tvungen att lura till mig ett litet :-)

Vilda var nämligen mamma och Nova var bebis, därför var hon ju tvungen att ha dockans napp.

Dom är ju störtsköna!

Efter detta åkte vi en sväng till Ikea efter mycket tjat från N. Så väl där gik hon in på Småland och lekte, medan jag o V gick runt lite. Sen hämta vi henne och gick för att äta lunch. Dom åt så duktigt upp den och fick en liten vaniljpinnglass... Nova börja bli röd på hakan ganska snart och det började klia, jag tänkte att jag kollar innehållsförteckningen så att det inte är ägg i, men det har det ALDRIG vart på alla dom åren jag läst, i en vanlig hederlig pinnglass men jodå, det var det. Så dom fick sluta äta och jag såg hur hennes läppar började svullna och även lite på tungan. Jag fick panik! N höll på att kräkas vid bordet nästan så vi sprang till toan men det om inget. Stannade kvar en stund på Ikea för att se så det inte blev värre, åkte sedan hem och hon blev bättre men hade magknip hela kvällen från o till och nässelutslag och klåda på kroppen. Mammas hjärta! Tur det gick bra. Allergier är inte att leka med. Och jag ska läsa på allt hedan efter.

Jag åkte trots detta in till staden för att möta upp några vänner för middag och tjöt. Blev en trevlig kväll! Tack tjejer!

1 kommentar:

helle sa...

Stackars liten =(. Konstigt att de har ägg i nästan allt på ikea. Man kan ju tro att ett så stort ställe borde vara allergivänligt. Tur att det gick bra! Puss syster yster